mandag 24. november 2014

Babynest

Babynest!
Er det en trend eller er det uunnværlig?

Jeg hadde ikke hørt om babynest tidligere. Men når jeg skulle ha Henrik var det flere rundt meg som sydde eller bestilte babynest.
Jeg innrømmer ærlig at jeg syns det var en teit ting!
Enda en "kjøpepress"-ting!
Jeg kunne ha bitt av meg tungen!
Jeg sydde først en på bestilling, deretter en til meg selv.
Og det ER en uunnværlig ting!
Jeg forstår virkelig
ikke hvordan vi klarte oss uten med de to første!

Til dere som ikke vet hva er babynest er så er det direkte oversatt et babyrede. Baby ligger "trangt" lunt og mykt, som er akkurat det baby liker.
Et nest kan ligge i sofaen, lekegrinda, vuggen, vogna etc.
Baby faller fort til ro, og er lett og flytte på i sovende tilstand.

I dag har jeg sydd mitt nest nr 14! 12 på bestilling og to til meg selv. Til info, nå er Henrik 8 Mnd og bruker det enda. Åpent i bunnen, men han dytter nesa godt inn i kanten når han skal sove.


Jeg legger ut noen bilder.


Her er dagens bestilling. Dette er lenger enn de jeg vanligvis syr. Sløfen øverst er festet med sikkerhetsnål så den kan fjernes.



Her er en nydelig liten jesper som sover godt i nestet sitt. Samme nest som avbildet under.
(Jeg har fått liv til å bruke bildet av mammaen)





Bestilling på nøytralt nest til jente
(Har laget dette til gutt med blå blonde også)


Dette var det første jeg sydde. Til en bitteliten prematur gutt.


Bestilling på et brunt og grønt nest


Bestilling på et "girlie" nest


Og nok et nøytralt nest.

Jeg liker godt å ha flis på en side og bomull på andre siden, det kan brukes på begge sider!

Jeg tar bestillinger og jeg sender i post med sporing. Det koster litt mer, men er det tryggeste for kjøper og meg!

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...