søndag 23. mai 2010

Pinse i Oslo by!

Pinse er en kristen høytid 49 dager etter at Jesus, i følge Det nye testamente i Bibelen, stod opp fra de døde på påskedagen (50. påskedag). Dagen er til minne om at Den hellige ånd kom til apostlene. Dagen regnes som fødselsdagen til den kristne kirken.


Navnet pinse kommer av det greske ordet «pentekoste», som betyr femtiende. Dette var opprinnelig navnet på den jødiske høytiden sjabuót som ble feiret den femtiende dagen etter pesach.

Min kjære har plukket nydelige blomster til meg i dag på lekeplassen :o)
Hvis jeg ikke husker helt feil heter de forglem meg ei....

Små helter trenger en dupp på fine soldager også!
Hon e så søt nær hon sover....
tralla la... kan ikke mer....
Mmmmmm.... trenger jeg å si mer???
Det var nydelig bær, og sommeren er her!

I går var vi hos naboene og spiste reker! LOVE IT!!!
Store og små koste oss masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...