mandag 11. oktober 2010

parkdress til besvær!!

For noen uker siden kjøpte vi denne lilla parkdressen til lillemor, jeg syns den var kjempe søt!
Men jeg fikk meg en stor overaskelse på fredag da denne trengte en runde i vaskemaskina,
30 grader og drypptørkes!
er dette mulig?!?
hvordan i huleste får man uteklærne til en 2 åring rene på 30 grader og forsiktig vask??
jeg kan konstatere at denne ikke ble ren eller tørr på en natt.
så i dag tok jeg med meg dressen ned til Barnas Hus for å høre deres mening.
(det MÅ ha vært en mann som har produsert den!)

Jeg fikk snakke med sjefen sjøl,
hennes svar på henvendelsen var å gni de møkkete områdene med zalo og vasken på høyre temperatur.
jeg skulle prøve det når jeg kom hjem,
men nå tenker jeg at det er jo ikke èn vask på 40 grader og sentrifugering som ødelegger dressen, det er jo gjentatte vask...
Må le litt, for hun spurte om ikke hun kunne vaske den for meg i kveld, men hva skal da Ida ha på seg i morgen?? og jeg vet jo ikke hva hun gjør for å få den ren for å "bevise" at det går ann å få den ren.

Nå har jeg vasket den med zalo, 40 gr og sentrifugert den, den er forstatt ikke helt ren, så jeg får se hva jeg gjør i morgen!

Noen gode tips?!? hva har jeg som kunde krav på? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...