fredag 24. februar 2012

Oppskrift på Prinsessekroner.

(Cortina pinne 7)
Legg opp 12 masker
legg ut en maske hver andre pinne.
Jeg legger ut på maske to på pinne 3,5,7++ til du har 18 masker.
Fell en maske på hver andre pinne
Jeg strikker en og tar to rett sammen.
Jeg pleier også å ikke strikke siste maske, da blir kantene penest. 


5 piler er str 1-2 år.
6 piler er fra 3år -->

Fell av og sy sammen endene,
Toves i vaskemaskin på 40gr vask.
blir den trang så strekk litt på den, er den stor, tov en gang til.
Mens den tover kan du jo hekle denne blomsten:


Hekle 5 lm og sett dem sammen til en ring.
1. omg:12 fm rundt lm.ringen.
2.omg: (3 lm, 1 fm i 3. st)x 6. Dette blir 6 lm.buer.
3.omg: i hver lm.bue hekles det 1 fm, 1 st, 3 dobbelst, 1 st , 1 fm.
Sy den på krona.
pynt gjerne med en knapp hvis du har en liggende.

eller så er det bare å bruke kreativiteten med perler, strykemerker andre rosetter....



(den jeg har strikket nå, brukte jeg dobbelt Vestlandsgarn og pinne 8,
 og det ble mye større selv om de sa i butikken at det i var det det samme som Cortina 
Så jeg må tove en gang til.)

God strikkehelg til alle.

Og jeg må baare fortelle at det har begynt å spire i blomsterkassa mi :o)))) ¨
Nå kommer VÅREN!


3 kommentarer:

  1. Hei!!
    Det var en kjempe fin krone! Takk for oppskrift, må nok prøve meg på den jeg og! Ha en fortsatt fin helg! :)

    SvarSlett
  2. Hei!!
    Det var en kjempe fin krone! Takk for oppskrift, må nok prøve meg på den jeg og! Ha en fortsatt fin helg! :)

    SvarSlett
  3. Hei Bente :)
    Så fine kroner og fin blog :)
    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...